När allt går åt helvete...

Ibland undrar man hur hela världen kan vara emot en på samma gång. Speciellt när man minst behöver motgången.
Jag satt och spelade lite gitarr, första gången seriöst sedan studenten. Upptäckte att "jag måste gå till bussen om tio minuter, dags att leta upp lite kläder." Letade efter mina svarta byxor, lönlöst. De fanns inte garderoben, inte i byrån, och inte i grovköket (där vi tvättar). Jag styrde stegen mot den gigantiska klädhögen i vardagsrummet och drog fram ett par svarta byxor. Tog på mig dem och upptäckte att nej, det var fel. La dem åt sidan och drog fram nästa par. Vilka också visade sig vara fel. Liksom, vad fan! Vi har aldrig haft så många svarta byxor innan i det här huset. Nu finns det tydligen tonvis av dem, men inte mina, nej då...
Nästa uppdrag: en varm tröja. Alla ligger i tvätten. Helt plötsligt, bara sådär. Jag förstår inte!
Därmed hade jag missat bussen, och i och med det första lektionen... Jag vill inte bo här längre! Var som helst med bussförbindelser som kan definieras som bussförbindelser! Kan vi inte flytta...?
Jag har fortfarande inte hittat byxorna, det fick bli de askalla Cheap Monday istället. Det här kommer bli en hemsk dag...

Kommentarer
Postat av: Tess

Cheaps är bra^^

Du borde skaffa lägenhet här...men studielån är ju inte direkt något man vill ha.

2008-11-03 @ 15:17:56
Postat av: Markus

skaffa dig bil och ett jobb, pendla med bil. :W Eller försök hitta en lägenhet i UA. Det skulle med hjälpa för förbindelserna till GBG. :W

2008-11-04 @ 00:06:23
URL: http://thesyndicates.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0