Lördag-måndag

Nu var det ett tag sedan. Så jag tänkte att en uppdatering kanske vore lite trevligt, eller vad säger ni?
Anledningen till varför det inte hänt något här är tidsbrist, brist på inspiration samt brist på dator.

I lördags var jag hos G-son. Det var fest. Det gick åt lite öl, samt lite Jack Daniel's. Jag blev full. Detta beror snarare på att jag bara ätit en halv hemmagjord pizza under dagen, än någonting annat. Träffade lite folk från förr, som jag inte haft någon kontakt med på några år, det var trevligt. Utöver det var det väl inte så överdrivet roligt, när jag tänker tillbaka på det. Brukar väl oftast vara så med fester dock. Det är inte så kul som man önskar att de vore, och det är därför man ser fram emot nästa fest; den kanske blir roligare än den förra, den kanske blir festen man vill komma ihåg som "festerna förr".

I söndags hänge jag med G-son och Elin, vi slappade och åt. Jag åt sushi, tolv bitar, och blev mätt i omgångar. Det var jättekonstigt... Direkt efter jag ätit var jag fortfarande hungrig, men efter en stund blev jag mätt. En liten stund senare blev jag hungrig igen, och så vidare. Weird. Sen åkte jag hem. Albons kom över och vi åt gurka, drack cider och spelade lite dator. Sen sov han över.

Måndag: Jag och Albons började arbeta lite smått på en D&D-karaktär åt mig. Jag fick intrycket av att D&D (Dungeons and Dragons) inte riktigt kommer vara min typ av spelsystem. Bara en känsla jag har. Sen åkte jag till skolan, för att efter det åka hem till Markus, där vi åter en gång målade WarHammer-figurer samt kollade på Firefly. Firefly är för övrigt en helgrym serie! Me like!
Vi åt även chips, och Räkan var där. Det var trevligt.
För er som inte vet (det vill säga de flesta av er), så sover jag numera hemma hos Markus varje måndag, där vi tillbringar tiden att, tillsammans med Räkan och Tina, måla WarHammer, äta onyttigheter, kolla på diverse serier och inom en snar framtid spela WoD: Vampire, Dark Ages. Trevligt värre, trevligt värre.

Idag har jag gått i skolan. Vi fick ett oförberett miniprov som gick åt helvete. Jag måste bättra på mitt vokabulär. Fattar ju fan ingenting, det är inte så bra. Nu ska jag bannemig börja plugga ordentligt, som jag alltid säger. Det blir ändå aldrig av. På rasten åt vi Kinamat. Det har varit godare.
Sen var det dags för den där förbenade omtentan i svensk grammatik. (HAAATAAAA!). Det gick väl inte så jättebra direkt... Förhoppningsvis får jag godkänt på den. Håll tummar!

Jag har köpt Max Payne. Jag ska skriva om det nästa gång. Det lilla jag spelat har varit mycket delat... Jag gillar storyn, och karaktären och känslan. Jag ogillar spelsystemet. Men som sagt, det får bli nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Tess

ser fram emot att läsa mer om Max Payne!



Keepsake var dåligt och funkade inte med vista >_< Men det är säkert bra när jag väl får igång det^^

2008-10-14 @ 21:53:30
Postat av: Coffee

D'oh! Låna ut det till mig så kan jag se om det är bra. Och om det är det ska jag reta dig jättemycket för att du inte kan spela det. Sen ska jag skratta mig till sömns de kommande nätterna.

Deal?

2008-10-14 @ 21:55:06
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Alko

Om man riktigt peppar för en fest, så kommer man på att det var peppen som var det roliga, och inte direkt festen. Så brukar det bli för mig. Synd på proven, får hoppas att resultaten blir finare än förväntat :)

2008-10-14 @ 21:56:39
Postat av: Coffee

Jag peppar aldrig riktigt för fest, då detta inte är ett av mina primära nöjen. Har aldrig varit, och kommer nog aldrig bli.

2008-10-14 @ 22:01:12
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: Issa

vi åt gurka??? varför åt ni gurka?? åt ni bara gurka??? nu blev jag förvirrad :s

2008-10-14 @ 22:51:09
Postat av: Coffee

Vi hade dipp till också. Vitlöksdipp. Det var gott.

2008-10-14 @ 22:59:40
URL: http://worldoffools.blogg.se/
Postat av: charlotta

du gillar väl inte sushi? när började du med det?

2008-10-15 @ 01:00:40
URL: http://charlotta.travelblogg.se
Postat av: Coffee

Jag har ätit sushi sen i somras. Sisådär två ggr i veckan nu för tiden.

2008-10-15 @ 10:18:14
URL: http://worldoffools.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0