Tankar inför en spelning.

Imorgon bär det av, då gäller det. Då smäller det. Då skäller det. Imorgon, då ska jag spela. Spela gitarr. På scen. Framför folk. Med ett band. Det är första gången. Första gången på snart ett år. Det ska bli kul. Imorgon kommer det nog stå: "Spelningen gick bra, trots att jag sumpade solot." Det brukar bli så. Men det är okej. Det är punk.

Jag kom att tänka på en sak förut. Jag har ingen som helst ritual dagen innan, eller samma dag, som en spelning. Jag springer inte runt i cirklar och gal, jag mediterar inte, jag äter inte tre köttfärslimpor eller spelar bingo. Ingenting. Bör jag ha det? Bör jag ha något som jag gör inför varje spelning, något som är lite sådär småmysigt heligt bara för mig?
Borde jag läsa någon häftig bön, eller dricka massa choklad? Borde jag ringa en vän eller spela extra mycket TV-spel?

Kanske.

Kanske inte.

Jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0