Du gamla du fria, du svinfega nord

Vet ni vad jag finner oerhört löjligt och tramsigt?
Vet ni vad jag blir helt galen på varje gång jag ser?

Det är dessa ord: "Varför får man inte vara stolt över att vara svensk? Varför får man inte ha svenska flaggor eller sjunga nationalsången öppet? Varför är man rasist bara för att man är stolt över sitt land? Jag vill kunna bära svenska flaggan öppet, jag vill kunna sjunga nationalsången i mitt egna land!"

Vet ni varför jag hatar det så innerligt?
För att varenda jävel som använder de argumenten är fanimej nationalister, rasister och oftast riktiga jävla svin! "Jag känner mig stolt över Sverige, jag hissar den svenska flaggan, stämmer upp rösten i Du gamla du fria, rakar skallen, på med kängorna, glöm inte jackan med Sverigepin!"
Ser ni var jag vill komma?
Jag inte det minsta problem med folk som är stolta över Sverige, med folk som faktiskt tycker vår urusla nationalsång är bra eller som har en svensk flagga utanför huset.
Jag ogillar bara väldigt mycket när folk använder dessa "argument" för att vi ska tycka synd om dem. För att de som "älskar Sverige" ska få sympatier för att de inte får säga och göra vad fan de vill.
Nej fy fan. Någon måtta får det vara.

Kommentarer
Postat av: Hjalte

Helt rätt!

Hade senast en sådan diskussion i onsdags efter krogen.

Jag tycker självklart att man ska få hissa flaggan och vara stolt över sitt land osv.

Däremot ska man inte få använda sveriges flagga, nationalsång för att sprida hat och ondska... som du avslutade med "nån motta får det vara"

2009-01-09 @ 22:04:30
Postat av: Hjalte

Härligt att jag stavade fel också....

2009-01-10 @ 03:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0