Nya länkar.

Som ni inte har märkt så har det hamnat ytterligare en ny länk i länklistan till höger, nämligen till Frisk SF - spelföreningen. Där kommer ni kunna hitta information om de kampanjer som pågår från både spelare och rollpersoners synvinkel.
Nu i helgen spelade vi igenom ett äventyr i Trail of Cthulhu, och min rollperson, William O'Neil, skriver 20 år senare ner hur han upplevde det hela. Det kommer bli en väldigt lång serie inlägg, så om ni är intresserade av att läsa den är det bra att börja direkt, för inläggen kommer upp i snabbt takt, och de är som sagt långa.
Lite senare är det också tänkt att det ska komma upp fler krönikor från andra rollspel, såsom Eon, kanske World of Darkness med mera.

Det var fredag den 12 augusti. Vi hade valt ett bord en bit bort från fönstret då solen på eftermiddagen hade en fantastisk förmåga att blända. Jag hade en kaffekopp framför mig och satt med mina två vänner Laura Winchester och Michael Windfield. Jag hade tagit en stund ledigt från skrivandet av den senaste boken jag arbetade på och varken Laura eller Michael hade något särskilt projekt på gång då heller. Det var inte särskilt mycket folk på cafét, och det var inga problem att se att det var sheriff Martin L. O'Donnel som kom in genom dörren strax därpå. Han såg sig omkring och sken upp när han fick syn på oss. Med raska steg kom han mot oss utan att se sig om, han lutade sig fram över bordet mot Laura.
"Jag skulle vilja prata med dig på mitt kontor senare", han tittade på Michael och mig innan han fortsatte. "Ja, och de här två får gärna följa med de också. Tror ni att ni kan komma förbi lite senare i kväll?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0