En idé!

Jag funderar på en sak. En rolig liten bloggsak. Det är vad jag funderar på. Men för det behövs några frivilliga bloggare som anser sig själva någorlunda duktiga på att skriva. Jag ska berätta snabbt hur jag hade tänkt att det skulle gå till.
Någon, förslagsvis jag, skriver ett slut på en kort berättelse. Sen är det er uppgift att skriva en berättelse som leder fram till det slutet. Jag har själv upptäckt att svårigheten bed berättelser är att komma fram till ett slut. Början och mitten är ofta inget problem, utan det är avslutet.
Inte minst får vi någon roligare användning av våra kära bloggar utöver uppdateringar om vad som hänt, plus att några bloggar kanske faktiskt blir uppdaterade igen.
Nu kommer det stora problemet, finns det några som är intresserade? Antalet spelar ingen roll, alla får samma avslut, och samtliga deltagare kommer läggas upp på länklistan, om de inte redan finns där.
Nå, finns det något som helst intresse?

Kommentarer
Postat av: Tess

Det låter som en jättekul idé! Bra tänkt! Jag är villig att försöka mig på att skriva något, men jag kan inte lova att jag lägger ut det på bloggen ;)

2009-01-29 @ 18:27:33
Postat av: Tiina

Låter som en väldigt bra och kreativ idé. Känner kreativiteten flöda :P. Kanske inte blir så bra, men då har man iaf något att göra om dagarna :).

2009-01-29 @ 22:58:52
URL: http://ifoundserenity.blogspot.com
Postat av: Hjalte

give it to me baby!

jag är på!

skaru inte försöka ragga upp blondinbella också? ;)

2009-01-29 @ 23:14:32
URL: http://katatusch.blogg.se/
Postat av: Alex

Det här låter kul! Det var längesedan jag skrev något. Skicka ett slut till mig så är jag helmed!

2009-02-01 @ 22:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0