Rutin

Jag har hittat min rytm, min bpm om ni förstår. Dock vet jag inte hur länge den kommer hålla, men det har fungerat fint i två dagar nu. Jag ska berätta för er hur den går till.
Vid 10:00 ringer klockan, jag klagar och stänger av den, sätter den på snooze. Den ringer var åttonde minut och varje gång tror jag att det är något annat som låter. När klockan blir 11:40 är det dags att gå upp. Ja, jag snoozar ganska länge.. Jag tar boken, Wheel of Time och går ner till matbordet. Efter ett toabesök sätter jag på kaffe och dukar fram mackor samt pålägg. Sedan sitter jag och äter, läser och dricker mitt kaffe i sisådär 30 minuter. Efter det dukar jag av och går in och lägger mig i soffan, tänder lampan och fortsätter läsa. Drar filten över mig och ligger där en stund. Sen går jag upp, sätter mig framför datorn med gitarren i knät. Spelar lite, kommer på några riff, tränar lite på More than a feeling.
   Efter en stund upptäcker jag att en kopp kaffe inte räcker på långa vägar (Det är ungefär där jag är nu...). Så jag går ner och sätter på en kopp till.
*brb*
Så, men en ny kopp kaffe bredvid mig sitter jag en stund framför datorn. Ända tills jag kommer på att jag måste plugga lite. Jag tar fram kanjiboken och börjar med att repetera de jag lärde mig dagen innan. Det vill säga cirka 8-10 kanji. När detta är gjort går jag vidare till dagen.
   Efter plugget är det dags för lite mer gitarr och sen kanske dags att elda lite eller möjligtvis kolla på nästa film. Den här gången blir det The Breakfast Club.

Och så fortsätter det. Slappt helt enkelt.

Jag har en fråga till alla som läser här! Det är så att jag och Iris diskuterade lite filosofi igår, och jag kom att tänka på en gammal uppgift jag fick på en filosofilektion en gång. Den var kul, jag kommer ställa er inför den nu. Den handlar om verkligheten. Redo?

En fotbollsmatch kan sluta i tre resultat - Lag A vinner, lag B vinner, eller att inget lag vinner (oavgjort, domaren avblåser matchen, en blixt dödar alla spelare, matchen startas inte etcetc). Men finns det ett fjärde resultat, och i så fall, vad är det?

Så, tänk nu. Och presentera era svar för mig.
Jag räknar med kanske.. Två svar. Detta pga dubbelpost, men jaja. Kör hårt!

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag har aldrig förstått mig på snoozning. Lyckas alltid stänga av hela alarmet på första snoozningen.



Jag är tråkig och odjup så jag säger; nej, det finns inget fjärde alternativ. Så är det bara.

2009-01-15 @ 18:42:35
Postat av: Charlotta

fjarde alternativet kan vara att nagon mutar domaren med pengar till vinst. nar far man reda pa svaret?

2009-01-18 @ 05:39:27
Postat av: Helen

Fjärde alternativet skulle kunna vara att matchen inte ens startas och inte blir av, därav varken vinner eller förlorar någon.

2009-01-18 @ 10:56:27
URL: http://helenamark.blogg.se/
Postat av: Edor

Lag A och B vinner.



Alternativt, lag A och B vinner och lag C förlorar :D Vi är för låsta vid hur fotbollsmatcher normalt sett ter sig. Think outside the box. Eller är det fel?

2009-01-27 @ 23:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0