Brist på vettiga rubriker.

Det här är ju pissigt.
Både sidvisningar, unika besökare och kommentarer är skitdåliga. Med lite tur får man en kommentar på sisådär tre inlägg. Detta kommer förmodligen medföra att jag kommer lägga bloggen lite åt sidan och uppdatera mer sällan, ingen idé att skriva om ingen orkar bry sig om att läsa.

Så se fram emot en mindre uppdaterad blogg i framtiden.

Japanska. Jag var på introduktionsmöte i tisdags. Vi var ungefär 60 pers där, och fyra små förvirrade japanska kvinnor som lärare. De var helfestliga. Imorgon ska jag ner och köpa på mig lite böcker jag behöver, och läsa igenom läxan vi fick: Grundläggande svensk grammatik för studenter i japanska. Men hej, jag kan inte grammatik! Sen ska vi tydligen lära oss grunderna i Hiragana också. Mums, tur att man ska pendla två timmar till gbg varje dag iallafall, så hinner man läsa på bussen. Lär ju inte finnas så mycket annat att göra menar jag.

Innan jag gick till högskolan stack jag och Albons till SF-bokhandeln och införskaffade lite rollspel. Jag köpte, som ni redan vet, Noir, och han köpte Dungeons and Dragons 4 edition. Hoppas på mycket spel framöver. Hade även tänkt tvinga med Alx och Mackan, och kanske Jonathan och Rasmus visade det sig, på ett miniäventyr till Eon. Två fredagar bör räcka.

Heineken gör god öl. Min mor tycker jag dricker för mycket. Men vadå? En folköl någon gång i veckan, och ett glas JD ännu mer sällan är väl inget att göra något väsen om? Går iallafall inte ut och super skallen av mig varje helg.

Jag och Mackan var på gymmet idag igen, det behövdes. Senast jag tränade var strax efter jag tagit hål i örat, dvs någon gång i slutet av April. Jag var inte i form. Men nu ska jag försöka komma igång igen. Gym är kul. Efter gymmet drog vi hem till mig och kollade på MIIB, Men in Black 2, och därefter upptäckte vi att X-men gick på tv,  så vi kollade på den också. Marvel gör bra filmer, yes.

Finns det folk i gbg som kan erbjuda mig sovplats ibland? Jag kommer behöva det, speciellt under vintermånaderna...

Kommentarer
Postat av: Annis

helfränt att kunna japanska jue:) privatkurs hos dig sen då?:D

2008-08-28 @ 10:37:07
URL: http://annaevaviktoria.blogg.se/
Postat av: Tess

Tyvärr så intresserar recensioner mig inte, så därför kommenterar jag inte. Men inlägg som rör ditt liv är intressant, så då kan jag bjuda på några kommentarer ;)



Lägg inte ner bloggen bara. Det brukar ju hända de flesta efter ett par månader.

2008-08-28 @ 12:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0