Film Noir: Sin City

Noir är införskaffat. Jag har läst igenom stora delar av boken och är i total extas. Fy fan vad bra det verkar vara. Jag vill bara spelaspelaspelaspela. Hoppar över vissa delar än så länge dock, läst igenom om staden Sandukar, men hoppat över många av de mindre delarna som berör ämnet.

Tig mig en titt på Sin City idag också. Den var bättre andra gången, var ett tag sen jag såg den senast. Jag gillar stämningen, och jag gillar sättet den är uppbyggd på. Det jag inte gillar är att Elijah Wood ser ut som Harry Potter, att alla bilar flyger i första scenen man ser dem och att allt är aningen för överdrivet. Blir dem skjutna så flyger de iväg, folk slår in huvuden genom tegelväggar, överlever med hur mycket skottskador som helst och det ena efter det andra. Men det kanske beror på att den grundar sig på serietidningen med samma namn.

Nu ska jag äta.

C'ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0