Filmer, filmer, filmer.

Ja! Då var man hemma igen. Efter ett spännande äventyr med kannibaler, snygga FBI-agenter och hjärndöda slaktare.
Andra dagen vi tittar film hos Mackan nu. Jag, Alx och Mackan. Igår var det Kung Fu Panda som gällde. Ganska medelmåttig film, med en hel del stora namn. Dock var det Jack Blacks förtjänst att den var någorlunda sevärd iallafall. Efter det såg vi Rob Zombies Halloween en gång till. Detta för att Alx ville se den. En av de få skräckfilmer jag faktiskt anser ha hög kvalitet som film. Rob Zombie är duktig.

Idag såg vi först När Lammen Tystnar. En mycket intelligent film, med fantastiska skådespelare och bra karaktärsgalleri. Scenen med night vision vad helt jävla brilliant! Efter den såg vi Texas Chainsaw Massacre. En ganska hjärndöd, meningslös film. Dock med duktiga skådespelare. Men själva filmen var inte mycket att hänga i julgranen. Ointressanta karaktärer, alldeles för mycket råa scener, för lite handling och ett dåligt, ogenomtänkt slut. Nej. Inget sånt tack.

Vi spelade Munchkin också. Det är kul.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Markus

Jag tyckte att det va helt ok filmkvällar:= Och chainsaw massacre var ju helt klart extremt rå. Men det gillar ju jag. I denna film liksom i Halloween återkommer ju den store missförstådde massmördaren.. (varför är dem alltid stora och missförstådda egentligen?)

Aja, Maunchking eller vad det heter får spelas snart igen. := Ha det trevligt

2008-08-18 @ 16:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0