Introduktion

På begäran av mina fans kommer här ytterligare en recension på en manga. Men först lite allmänbildning:
Manga är en teckningsstil med sitt ursprung i Japan. Det är lätt att känna igen då personerna i mangaserier ofta är storögda och ofta med antingen ingen näsa alls eller väldigt liten näsa. Det är mycket raka linjer och propotioner är inte alltid korrekta.
Då inte all manga numera kommer från Japan betyder det att inte all manga läses från höger till vänster, men detta är det ”riktiga”, eller det ursprungliga, sättet att läsa det på. På svenska finns en hel del serier ute, men långt ifrån alla. Några stora serier som finns här är till exempel DragonBall, One Piece, Ranma½, Samurai Deeper KYO, Beyblade, Naruto och Death Note. Sist skrev jag om Elemental Gelade, imorgon kommer jag ägna min tid åt att skriva om Death Note.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0