Dagen är en fredag.

Nu fan! Nu börjar det hända saker. Hjulet rör på sig och ingenting står stilla. Förutom min blogg, tydligen.
Den nya spelgruppen har kommit igång. Joel, Björn, Kath, Mike och jag. En rasistisk medic; en omhändertagande teamledare; en arrogant, ful prickskytt; en kärleksfull, tystlåten mästerskytt och jag - en spelledare och aktiv gud.
   Platsen är Sandukar, flermiljonstaden där staten har total makt, där alla önskningar går att få uppfyllda och där byrokraterna i sista hand skyddar invånarna. Himlen är mörk av molnen av industrierna och det är ett surt regn som faller. Överallt finns misär, utfrysning och perverterade drömmar.
   En helt ny specialgrupp inom polisen håller på att bildas. Och världen är precis lika korrupt som den alltid har varit.


Jag håller på att läsa Robert Jordans Wheel of Timeserie. Den är bra. Kommer nog upp en "Läses just nu" om den snart. Och förhoppningsvis kommer nästa del av "Tankar på en buss" också. I skolan har vi precis gjort klart Genkiboken, och nu är det dags att repetera som ett as för att lära sig allt, och ta ikapp kanjin. Jag hatar kanji, min japanska kommer falla på kanjin. I do not like it. Not at all.

Förhoppningsvis kommer Häxan Fredrika åter att gästa bloggen, och hon kommer säkerligen bli en stamgäst ska ni se. Nu när "jullovet" ligger och trycker på dörren ska här skrivas. Kanske. Vi får se om jag orkar, bloggintresset falnar, Blondinbella toppar googles sökstatistik, mitt kaffe är kallt och Underworld är en ganska bra film.

Kommentarer
Postat av: Alko

Åh, mysigt blogginlägg!

2008-12-14 @ 16:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0