Äntligen! Här kommer en uppdatering!

Idag har varit ett ypperligt slapp dag. Nu är klockan kvart över ett, nattetid, och jag kom nyss hem från grannen. Vi kollade på två filmer, samt spelade in en cover på Uptown Girl. Fråga mig inte varför, Alx och Mackan har hamnat i någon pojkbandshysteri, och jag får snällt hänga på. Men vad fan, jag är nöjd.

Filmerna. Vi såg... Eh... Någonting of Happyness, tror jag den hette, med Will Smith (Visst känns det fel att säga "med"?). Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. Det var en hemsk film, som enbart bestod av motgångar, och allt gick verkligen åt helvete för vår käre huvudperson. Men det kändes ändå som om det inte hände något... Filmen gick på och på, men det verkade inte som det hela ledde till något, vilket var lite synd.
Sen såg vi Meet The Spartans. Den var kul. Vuxna, muskulösa karlar insmorda i olja liksom. Man tackar inte nej. Deras sätt att driva med allt och alla, totalt hänsynslöst, helt utan nåd, var en upplevelse. Det är ett under att filmen ens fick släppas. Men det gjorde den, och tur var väl det. Den bör ses.

Imorgon ska vi eventuellt kolla på Meet Dave, och jag ska försöka skriva ett inlägg om varför jag har svårt för filmer som grundar sig på böcker, så vi får det där utrett också.

Tills dess, ha ett bra liv, halka inte.

Kommentarer
Postat av: tess

'meet the spartans' måste jag se!

2008-11-09 @ 01:39:24
URL: http://thyrfi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0