Äventyr på Avenyn.

Platsen är Avenyn, Göteborg. Det är morgon, kylan är mycket närvarande och puffmoln framför människor jag möter tyder på att dessa andas och inte är odöda zombies som kommer för att hämnas på världen. Ty det vore ju inget bra.
Jag ser en brödbit. Den är ledsen, den blir äten på av en duva. Duvan hackar lite försiktigt på den stackars brödbiten, som inte ens är stark nog att göra motstånd. Några fler duvor närmar sig, och tillsammans pickar de i sig brödet.
Lite längre fram möter jag en till brödbit, en baguette faktiskt. Denna har dock inte samma tur, den är nedtryckt mot marken av en stor kloförsedd fot. En stor jävla kråka trycker ner den medan den drar loss stora bitar som den glupskt slukar. Runt omkring står några andra kråkor, försiktigt. De vågar inte riktigt närma sig, men vid eventuella försök attackerar den ätande kråkan och visar vem som bestämmer. Den får mig att tänka på en T-rex. Svetten bryter fram och jag ökar på stegen. Idag är ingen bra dag att bli uppäten.

Kommentarer
Postat av: Alko

Sannerligen!

2008-11-20 @ 20:00:40
Postat av: Tess

Stackars bröd...Speciellt det franska.

Jag vet, man ska inte favorisera vissa brödsorter...det kan tänkas vara lite rasistiskt. Brödrasistiskt. Och en sådan vill jag inte vara.

2008-11-20 @ 21:56:00
URL: http://thyrfi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0