Häxan Fredrika

När den gamla häxan kom hem från jobbet hade hon fruktansvärt ont i ryggen. Kontorsarbete var ingenting för en gammal dam, brukade hon säga. Och dessa datorer, ja. Alltid ska de bråka. Teknik är ett rent helvete. Hon drog fram den gröna pallen, kramade den lite och ställde sedan bort den igen.
Då knackade det på dörren.
Långsamt, försiktigt gick hon mot dörren, detta mest på grund av svedan i ryggen. Ingen rör sig snabbt och oförsiktigt med en sådan värk, det ska jag tala om för er. Hon öppnade dörren och kikade ut. Utanför stod en stilig man i trettioårsåldern, med en mycket nogrann överkamning.
-Hej, mitt namn är Chaaaarles. Jag undrar om du är intresserad av att köpa ett begagnat dammsugarmunstycke för bara 250 kronor, supererbjudande!
Den gamla damen tittade förundrat på Chaaaarles innan hon hänsynslöst slängde igen dörren. Nöjd med sig själv gick hon in i huset igen, det hade hon gjort bra.

Kommentarer
Postat av: Issa

Jag måste bara få höra fortsättningen på denna knäppa historia...

2008-11-13 @ 14:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0