Ghost

I'm a ghost. Jag känner mig bräcklig, genomskinlig, likt ett urtvättat tygstycke. Händerna skakar och jag finner ingen ro. Utan resultat försöker jag plugga kanji. Ki - träd, Hi - sol, Ko - barn, Kuruma - bil. Rabblar ord, skriver tecken, upprepar, utan resultat, utan resultat... Cirka 50 kanji, alla med olika betydelser och uttal beroende på vad som kommer efter. Utan resultat. Tsuchi - Earth; ground; soil, Doboku - Civil engineer, Onna no ko - girl.
Huvudvärken, värmen, rastlösheten, kylan - det tar död på mig. Långsamt. Försiktigt.
Hito - peron, Ta - risfält, Kuchi - mun.
Motivationen är borta, hjälplösheten infinner sig - Kawa - flod, Yama - berg - kaffe är meningslöst, sömn är otänkbart - mat likaså. Getsuyobi - Måndag, Nihon - Japan, Okane - pengar.

Kugatsu - September, Shita - under, Wakaru - att förstå.

Nannen - Vilket år?, Chisai - liten, Akarui - ljus...

Karada - kropp, Aida - mellan, Iwa - sten..

Suki - att gilla; tycka om, Mari - Skog...

I'm a ghost...

Kommentarer
Postat av: Markus

Låter som att det här med förkylning och pluggande inte är någon bra kombination. :(

2008-11-10 @ 17:43:39
URL: http://thesyndicates.blogg.se/
Postat av: Tess

Been there.



Ny layout!

2008-11-10 @ 22:05:17
URL: http://thyrfi.wordpress.com
Postat av: Tess

Been there.



Ny layout!

2008-11-10 @ 22:06:50
URL: http://thyrfi.wordpress.com
Postat av: Alko

Jag känner med dig, vän. Ensamma dagar på töllås gör definitivt vem som helst bräcklig. Och om man dessutom är sjuk så blir det hela bara värre.



Trotsa rationaliteten och gå ut i luften! Det brukar funka för mig. Även om förkylningen kan fara illa kanske, så kan det kompenseras med ett själsligt upplyft.

2008-11-10 @ 22:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0