Morgonkvist

Ljuset lyser halvsvagt, på bordet står massa öppnade pålägg, men inget av dem tycks användas för stunden. Två tomma mjölkpaket står bredvid det orörda ägget och en halväten macka ligger ensam på en tallrik. Utanför är det mulet, molnen tycks aldrig vilja lämna, och de sprider sitt dunkla sken över omgivningarna. Han sitter i morgonrock och stirrar tomt framför sig medan han väntar på att klockan ska gå.

Jag kan inte äta idag... Det går inte. Idag har vi tenta, jag borde vara nervös. Det är jag inte, men jag borde, eller? Efter tentan har vi tre timmars rast, och sen börjar vi med kanji. Önskar bara att jag kunde katakana också... Men det löser sig, jag får plugga mer. Tre timmar... Jag vet inte vad jag ska hitta på, vet inte var jag ska gå. Jag hoppas det löser sig. Får ta med mig en bok, lite musik, och någon klasskamrat eller så. Så kanske det blir lättare att fördriva tiden någonstans.
Idag blir det spaghetti till lunch, gårdagens middag.

När jag kommer hem ska jag sätta mig och mixa lite RT. Förhoppningsvis blir jag färdig med det. Det vore skönt att slippa ha det hängande över sig. Bra låtar, bra låtar. Medelmåttig inspelning, dålig sångare, bättre sångerska, men dålig sångare.

Jag fick låna bilen idag, så jag kan ta den till Stenungsund, det gör saker avsevärt mycket lättare. Det är bra.
Peace.


Kommentarer
Postat av: Markus

Det låter som en intressant dag. Under rasten tycker jag du bör köpa Death Note 4 :W

2008-09-17 @ 15:56:41
URL: http://thesyndicates.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0