Ytterligare en dag i livet.

I väntan på skolan sitter jag här. Persiennerna är neddragna, mest för att jag inte orkar dra upp dem, och datorn surrar lågt i bakgrunden. På skrivbordet står tomma kaffekoppar och en halvfärdig japanskaläxa ligger bredvid.

Om en timma sitter jag på bussen. Då är den ungefär i Henån. Om två är den vid Kungälv, och strax efter det i Göteborg. Dagens lektion är Textkurs I med YGO, och sen bär det av hemmåt igen. Jag hoppas att jag en dag kommer slippa dessa pendlingar, kanske bo i närheten av skolan. Men den dagen är inte idag, och inte imorgon eller dagen efter det.

Jag försöker ta mig igenom Harry Potter, sista boken. Det går inte. Det går bara inte. Den är så jävla dålig. Seriöst... Har snart läst halva, och tristessen är ett faktum. Hon borde lagt av efter fyra böcker eller nåt. Det var då de fortfarande var läsvärda. De tre senaste har jag bara läst för att jag läst de första, utan någon större motivation. Förmodligen har J.K Rowling bäddat in sig så i Harry Potter att hon inte kommer kunna skriva om något annat sen. Betyder det att hennes karriär som författare är så gott som över, eller kommer hon fortsätta skriva böcker om Harry Potters värld? Halvdana böcker, som skrivs för att fansen vill veta mer, hela tiden veta mer. Glupska efter fortsättningar som vi är. Kommer vi få
en bok där Ron är huvudperson, och sen en där Hermione är det? Med lite tur kanske vi till och med får en som handlar om Dumbledores liv. Jag hoppas vi slipper det.

När jag kommer hem ska jag försöka titta på några avsnitt av Ghost in the Shell. Sen får vi se hur det går med den saken. Det brukar ju aldrig bli som man hoppas, här i livet. Det är just därför planekeonomi aldrig riktigt slog igenom, om jag får säga så.

Men nu måste jag dra mig, lev väl.

Kommentarer
Postat av: Markus

Harry potter böckerna är bra.. Det är bara det att du kastar sarkasm över allt som inte är skrivet i jag-profil och har stämplats som "känd" eller "inte konstig" (xD). Jag upplever iaf de två sista böckerna som höjdpunkterna i serien.

2008-09-15 @ 15:03:33
URL: http://thesyndicates.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0