Det nya årets afton.

Nu är det dagen efter dagen till årets kanske mest värdelösa högtid. Näst efter Mors- och fars dag samt Alla hjärtans dag då såklart, men dessa räknas inte som högtider, annat än för affärerna. Nyår var det ja. Större delen av Sveriges super sig redlösa och skjuter raketer mot skyn och mot varandra. Misshandel och trakasserier, stölder och allmänt bråk. Visst är det en fantastisk högtid?

Nåja, jag har som sagt aldrig varit särskilt mycket för nyår, det har oftast blivit att vi har varit hos min faster som bor rakt över vägen, eller att vi har varit hemma och skjutit raketer. Underbart, för raketer är ju så jävla skoj menar jag. "PANG (Aj! Mina öron!), glitter - slut. Då kör vi nästa". Det har varit ett under om jag ens orkat hålla mig vaken till strax efter tolv, vilket vanligtvis aldrig brukar vara ett problem. Förra nyår var vi hos Rasmus, det var trevligare, och roligare. Men fortfarande ingen höjdare. Vi skålade med alkohollös cider vid tolc och rasmus däckade vid ungefär samma tid. Året innan dess var vi också hos Rasmus. Då spöregnade det och vi vandrade upp och ned mellan Henån och huset mitt i skogen. Och folk på torget sköt raketer in i folkmassorna, stal förstärkare och sköt raketer mot förbifarande bilar.

2008 års nyår däremot. Det var något extra. Det tillbringades i Göteborg, med delar av spelföreningen. Först åt vi god mat, mycket god mat (Tack för maten, Markus och Tina), och sen satt vi och tjötade. Alkohol förtärdes, men ingen blev särskilt full. Två öl, två äckliga breezers samt lite whiskey för min del. Precis lagom. Vid tolv gick vi ut och fick ont i öronen, kollade på raketer och frös. Sen gick vi in igen. Och fortsatte prata och lyssna på musik. Någon gång mellan tolv och ett kikade Malin förbi och allt fortsatte vara trevligt.

Dagen efter åt vi ofärdig pizza och begav oss hemåt. En bra nyår, förmodligen den bästa hittills. Hoppas det fortsätter i samma stil i fortsättningen, med årets mest tveksamma högtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0