Statusuppdatering

Nu är man arbetslös då. Var hos Arbetsförmeldingen idag, och ska bara fylla i lite saker. "Status: Arbetssökande", hur låter det? Inte bra, tycker jag. Vi vet ju hur bra det brukar gå för mig när det gäller att söka jobb liksom. Vissa har tre jobb, jag och många andra får inte ens ett nej.

Hörde att det ska bli tillåtet för homosexuella att ingå äktenskap den 1 Maj i år. Jag tycker det är jättebra. Det jag inte tycker är bra är att beslutet är osäkert för att Kristdemokraterna inte gillar det. Jag menar, vad fan! Sex partier vill genomföra det, ett vill inte. Finns det ens något att diskutera? Även om jag har svårt att hitta fördelar med religion måste jag erkänna att det kan vara bra för den enskilda individen att ha något att tro på. Men religionen har fan ingenting att göra i politiken!
Pfft!

//Coffee, som är arbetslös och pank.

Kommentarer
Postat av: Alex

Men frågan om homoäktenskap har med kristendomen att göra, så om något ska kunna förändras där, så blir det en religionsfråga i politiken.



Men jag håller med dig om att kristdemokraterna kanske inte är rätt människor för jobbet egentligen, sweet att de förmodligen halkar ur riksdagen nästa val då.



...Och välkomna säger vi då till sverigedemokraterna i riksdagen!

2009-01-22 @ 18:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0