Vad sägs om att köpa en mp3 och skaffa sig lite jävla vett?

Jag sitter på spårvagnen. Läser en bok. In kommer tre killar i femtonårsåldern. Alla med kortklippt hår och häng. Två av dem har stora munktröjor och den tredje bara en T-shirt, trots att det bara är några få plusgrader ute. De sätter sig på ett fyrmannasäte, till höger om mig och en av dem drar fram en mobil och börjar spela musik på hög volym. Hiphop. Jag suckar och sätter igång iPoden.

Sitter och äter vid köksbordet hemma. Ner för trappan kommer lillebror med sin mobil, spelandes en In Flames med alldeles för mycket diskant på grund av mobilens högtalare. Det låter skit.

Jag tar en kaffe på ett café i Göteborg medan jag väntar på bussen hem. Jag läser en Metro. Dörren öppnas och två killar runt fjorton år kommer in och spelar punk på sina mobiler, högt. De beställer ingenting, utan bara står där. Det är kallt utomhus, det är nog därför. Efter en stund går de därifrån igen. Mobilen spelar fortfarande musik.

Kommentarer
Postat av: Hjalte

Så jävla hatat! när ska man lära sig att mobilhögtalarmusik låter förjävligt och stör folk i omgivningen?

2009-01-24 @ 19:50:46
URL: http://katatusch.blogg.se/
Postat av: Tess

haha, oj vad jag kände igen mig från broder min där!

2009-01-24 @ 21:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0